Fantastiske Brasil

I kveld er siste gang jeg gaar aa legger meg i Rio de Janeiro for denne gang. Paa sondag gaar flyet mitt til Sor-Afrika. I stedet for aa site hele dagen paa buss har jeg tatt meg friheten aa bestilt fly ned til Sao Paulo. Planen var jo aa reise seg nedover til SP, men slik ble det ikke. Jeg forlot Rio til fordel for Ilha Grande. Neste destinasjon deretter skulle ha vaert Paraty. Noen dager tidligere hadde jeg snakket med en gutt som hadde reist alene helt siden Oktober. Han kom med masse tips, et av de var -listen to your brain,but follow your heart. Naar jeg skulle bestille transport videre sorover sa hjertet mitt at jeg heller skulle dra tilbake til Rio. Grunner til at jeg ville tilbake var flere. To herlige engelskmenn skulle dit, jeg kjente til omradet, byen har ALT aa by paa og ikke minst de lokalevennene jeg fikk her.

Dagen etter var jeg paa vei til Rio. Selv om Ilha Grande var utrolig fint og koselig la det en demper paa opplevelsen aa ikke ha noe elektrisitet og at det regnet. Var spent paa aa komme tilbake, for jeg hadde jo forveninger om at det skulle bli like bra som sist, og det ble det. En helt annen opplevelse, men saa fantastisk. Forrige uke handlet mer om aa laere om og av seg selv og andre. Denne uken handlet om aa ta laerdommen i bruk. Har hengt med Ashton og Luke hele uken. For forste gangen paa turen har jeg virkelig klikket med noen, og oppfort meg og sagt akkurat det jeg ville. Jeg ble baade en av gutta, men ogsa lillesoster til guttene.

Denne uken har jeg gjort akkurat hva jeg har villet til et hvert tidspunkt. Ingen alarm paa om morgenen, brukt saa lang tid paa nettet som jeg har villet, dratt dit jeg har onsket og spist nar jeg har villet. En frihet som er helt underbar, og en av fordelene med aa reise alene!

Mandagkveld var jeg, Roninho, Ash og Luke paa boatparty. Det var fantastisk! Baaten kjorte rundt i 4 timer, alle danset og var i godt humor. Var heldig aa komme inn paa VIP, hadde en egen etasje nesten for oss selv og gratis drinker hele kvelden. Her i brasil er caipirinhas som er det store aa drikke paa byen, noe som passer meg godt. Smakte min forste caipirinhas allerede i Honduras og har ikke bestilt noe annet siden den gang. Enda en ting aa savne med dette landet. Kvelden var en 10 av 10, saa gad for aa vaere ut paa dette eventyret. Naar man staar ved fronten av en stor baat(somi titanic), sammen med deg staar de nye bekjentskapene dine som du har blitt bestevenn med, og rundt deg er alt morkt aa det eneste man kan se er lysene fra gatene, broene, byggningene, favelaene og ikke minst statuen av Christo. Noen ganger foler man at man lever mer enn noen gang tidligere og at livet man lever er et eventyr.

Tirsdag var gossipdag med guttaboys, og ellers gjorde vi ingenting. Paa onsdag var vi paa stranden, det var heeerlig for det var kun 27grader. Paa kvelden sprengte jeg budsjettet maksimalt med aa dra paa fotballkamp paa Maracana Stadim. Selv om det kun var en "liten" kamp var det en bra opplevelse. Paa banen var det sambafotball og paa tribunen var det ogsaa sambafotball. Alle her har en saa stor lidenskap for hva da liker, det er saa herlig aa se. Etter kampen dro jeg og Roninho aa spiste mat. Fikk noen timer med sovn for vi dro for aa spise enda litt mer mat. Herlig liv dere. Har ikke gjort annet enn aa elske livet denne uken, helt fantastisk!

Torsdag dro jeg og Luke til Parque Jardim Botanico, en naturpark. Fikk sett en ape, noen stilige planter og en veldig spesiel sort av et tre. Billig og bra paa samme tid. Paa kvelden ble det mer mat <3 og alt for mye skitprat og fliring.

Fredag, jeg fikk testet ut frokosten paa hostellet. Sa hade til Luke og dro ut i varmen med Ashton. Vi hadde faatt tips om aa ta heisen paa metrostasjonen helt opp for aa faa god utsikt. Tok heisen opp i 2.etasje, noe som var latterlig hoyt opp aa fikk sett utsikten. Det mest fascinerende var at heisen forte opp til en av favelane her. Saa vi fikk oss noen drepende blikk for vi dro ned igjen. Etter heisturen dro vi aa kjopte aai og mexicansk mat. LIVET ER HERLIG! Mtte ta farvel med Ashton, noe som ikke var like herlig. Det er helt merkelig hvor gode venner man blir paa kort tid. Og at selv om vi planla tur bade til England og Norge vil jeg mest sannsynlig aldri se de mer.

Etter avskjeden dro jeg aa motte Alexandre, ogsa spist vi ogsa aai med granola. Da ble livet herlig igjen. Saa dro vi paa stranden og slikket litt sol for regnet kom.