First days in South-Africa

19.Mars

Da har jeg inntatt Sør-Afrika, Johannesburg. Etter et døgn (på hotell👸) i Sao Paulo var jeg klar for 9 timer på fly. Fløy med South-Africa airlines, noe som var et veldig greit selskap. Første gang jeg har hørt det ble sagt over høytalerene at de med kontaktlinser skulle se ned i puten under takeof og landing. Vedsiden av meg satt det ingen, så fikk strakt ut føttene og noen timer på øyet. Kanskje like greit at det ikke satt noen med meg uansett for joggeskoene mine lukter ikke bra i det hele tatt!
Når jeg kom på flyplassen sliten og alene var det ingen som hentet meg fra prosjektet jeg nå skal være med på. Adapteret mitt passe ikke, så var uten strøm på telefonen også. Heldigvis var det en hyggelig mann fra et annet selskap som så jeg var litt lost som hjalp meg. Satt der i to timer før det plutselig dukket opp en gutt for å hente meg. Viste dere at de kjører på venstre side her? Det viste ikke jeg, så sjåførens førsteinntrykk av meg var sikkert at jeg var smådum når jeg var på vei til å sette meg i sjåførsetet.
På hostellet var jeg den første av alle som kom, da de andre kom dagen etter. Denne dagen gikk med på å savne Brasil og de nye vennene der veldig mye. Var ganske gretten hele den dagen fordi jeg ikke skjønte hvorfor jeg har meldt meg på en løvefarm. Jeg er ikke et dyremenneske, og katter har jeg ikke noe til overs for. Også er jeg allergisk, hva driver jeg med. Men, spent på hvordan denne utfordringen blir.
Tirsdag møtte jeg resten av gjengen og kommer godt overens med alle. I går var vi i Swetoo, så på Nelson Mandelas hus og vi hadde trommeøving. Hadde besøk av en trommeinstruktør på hostellet vårt, vi fikk utdelt en afrikansk tromme hver og lært oss noen stilige rytmer. På kvelden ble det grilling før vi måtte trekke inn pågrunn av heftig lyn og torden (som vi lærte, lightning kills in Africa). Før jeg tok kvelden ble det et par timer med FaceTime sammen med Andrea (som er veldig flink til å holde ut med alt prate om meg og mitt, blir så selvsentrert når man opplever nye ting hver dag).
I dag har vi lært og sett hvordan alle stammene i sør-Afrika levde for 200år siden. Fått se og høre afrikansk dans og musikk. Har spist afrikansk mat, blandt annet krokodille, det var ikke så værst.

Ellers blir det endring på reiseruten ettersom det er noe annet å reise alene enn to. Så for å spare penger drar jeg til østen i stede for Australia, mest sannsynlig. Så om noen har noen anbefalinger rundt what to do i Kambodsja, Thailand, Laos, Burma, Malaysia, Indonesia, Vietnam og resten av den regla, let me know!
I morgen drar jeg inn til selve løveprosjektet, litt forskjellige tanker rundt akkurat den biten heh.

Kroppen min er fortsatt innstilt på brasiliansk tid så får ikke sove på nettene. Derfor har jeg tenkt mye på hvor fantastisk livet er akkurat nå, men enda mer hva jeg skal gjøre neste år. Begynne å studere HR i Lillehammer eller ta enda et friår å gjøre noe kult. Og alle personene man møter her på tur har så mange kule historier å fortelle så hvorfor ikke skape kule historier selv. Så om noen har noe ideer rundt det også, kom med det😃